კომპიუტერზე მიჯაჭულობა


პროექტის სახელწოდება-------კომპიუტერზე მიჯაჭულობა
პროექტის აქტუალობა----------------ბავშვის კომპიუტერზე დამოკიდებულება ის უმნიშვნელოვანესი პრობლემაა,რომელიც არამხოლოდ ქართულ, არამედ მსოფლიო საზოგადოებას აწუხებს.სამწუხაროდ ჩემი მოსწავლეების უმრავლესობა კომპიუტერზე მიჯაჭულია. აღნიშნული დამოკიდებულება  ბავშვებს უამრავ პრობლემას უქმნით.ხდებიან ჩაკეტილები და ნაკლებად უჩნდებათ სოციუმთან კონტაქტის სურვილი.ამიტომ,ვთვლი რომ აქტუალური იქნება პროექტის განხორციელება „კომპიუტერზე მიჯაჭულობა ,  რის შედეგადაც მოსწავლეები გამოიმუშავებენ იმფორმაციის კვლევა-ძიების უნარ-ჩვევებს,განუვითარდებათ ისეთი სოციალური კომპეტენციები,როგორიცაა თანამშრომლობა და კომუნიკაცია.გაიღრმავებენ ცნობიერების დონეს თუ რა ზიანის მომტანი არის კომპიუტერზე მიჯაჭვულობა და შემცირდება მასზე დამოკიდებულ ადამიანთა რიცხვი.

პროექტში მონაწილენი:  2 კლასი წელი კლასი,მშობლები,მასწავლებლები,სოფლის თემი,ფსიქოლოგი.
პროექტის ხანგრძლივობა: 2 კვირა
პროექტის მიზნები:... .....  მოსწავლეები გაეცნობიან და გააანალიზებენ თუ რა ზიანის
                                               მომტანია ადამიანზე კომპიუტერზე დამოკიდებულება
                                        .....გაუღრმავდებათ აქტუალური უნარები
                                        .....განუვითარდებათ სოციალური კომპეტენციები
                                         ....განუვითარდებათ იმფორმაციის კვლევა-ძიების უნარები
                                  
                                  
პროექტის ამოცანები:
                                        ...სამუშაო გეგმის შემუშავება
                                        ...ფილმის ყურება  და დისკუსია
                                        ...ჯგუფებად დაყოფა და დავალებების გადანაწილება
                                        ...იმფორმაციის მოძიება ინტერნეტის საშუალებით თუ რა ზიანი
                                            მოაქვს კომპიუტერზე დამოკიდებულება
                                       ... ფსიქოლოგთან შეხვედრა
                                       ....სკოლის ახლოს მცხოვრებ ადამიანთა  გამოკითხვა თუ რამდენ დროს
                                             ატარებენ ისინი კომპიუტერთან
                                     ...მოძიებული საკითხების ერთმანეთზე გაცნობა და მოკლე 
                                        პრეზენტაცია
                                 ....ყველა აქტივობიდან მიღებული იმფორმაციის დახარისხება და
                                      პრეზენტაციისათვის მზადება
                                  ....  პრეზენტაცია
                                      
                                  

მოსალოდნელი შედეგები:გამოუმუშავდებათ ინფორმაციის კვლევა-ძიების უნარები,განუვითარდებათ თანამშრომლობისა და კომუნიკაციის კომპეტენციები,გაიღრმავებენ ცოდნას  თუ რა ზიანი მოაქვს კომპიუტერზე დამოკიდებულებას,შემცირდება მათზე დამოკიდებულ ადამიანთა რიცხვი

ადამიანური რესურსები: მოსწავლეები,მშობლები,მასწავლებლები,სოფლის საზოგადოება,ექიმი,
მატერიალური რესურსები: პროექტორი 1 , კომპიუტერი, პლიფჩატი 3, მარკერი 5 ცალი,ფერადი ფურცლები,წებო 4 ცალი.


ამოცანების განსახორციელებლად საჭირო საქმიანობები:
 აქტივობა 1:    სამუშაო გეგმის შემუშავება
შევხვდები მოსწავლეებს,გავაცნობ პროექტის თემას.განვიხილავთ თუ ვისთვის რა სარგებელის მოტანა შეუძლია ამ პროექტს
აქტივობა 2: ფილმის ყურება და დისკუსია
მოსწავლეები უყურებენ ფილმს „ კომპიუტერი ბავშვის ფსიქიკას ანგრევს“,რის შედეგადაც  გააანალიზებენ კომპიუტერზე მიჯაჭვულობის უკუჩვენებას და გამართავენ დისკუსიას წარმოდგენილ თემაზე.
აქტივობა 3: მოსწავლეების დაყოფა ჯგუფებად და დავალებების გადანაწილება
 მოსწავლეები დაიყოფიან ჯგუფად .პერველი ჯგუფი ინტერნეტის საშუალებით მოიძიებს ინფორმაციას თუ რა უკუჩვენება აქვს კომპიუტერდამოკიდებულებას.მეორე ჯგუფი ჯგუფი ჩაატარებს გამოკითხვას სკოლის მიმდებარე ტერიტორიაზე მცხოვრებ ხალხს შორის თუ რამდენ დროს ატარებენ ისინი დღეში კომპიუტერთან .მესამე ჯგუფი კი ესტუმრება ფსიქოლოგს,რომ გაიგონ თუ რა ღონისძიებების  გატარება შეიძლება  კომპიუტერზე მიჯაჭვულობის აღმოსაფხვრელად.სამივე ჯგუფი თავიანთ შესასრულებელ დავალებებს წარმოადგენენ ჩანაწერების სახით
აქტივობა 4 მოძიებული ინფორმაციის ერთმანეთზე გაცნობა
 მოძიებულ ინფორმაციას ჯგუფები გააცნობენ ერთმანეთს მოკლე პრეზენტაციითა და დისკუსიით.

აქტივობა 5  ყველა აქტივობებიდან მიღებული ინფორმაციის დახარისხება და პრეზენტაციისათვის მზადება
მოსწავლეები დაახარისხებენ ყველა აქტივობოსაგან მიღებულ ცოდნას და მოემზადებიან შემაჯამებელი პრეზენტაციისათვის
აქტივობა 6 პრეზენტაცია
მოსწავლეები მოიწვევენ სხვა ჯგუფის მოსწავლეებს,მასწავლებლებს,მშობლებს და სოფლის თემს და წარმოადგენენ თავიანთ ცოდნას პროექტის პრეზენტაციის სახით
ხელისშემშლელი ფაქტორები:  შეიძლება ვერ მოხერხდეს ფსიქოლოგთან შეხვედრა
გავითვალისწინეთ ის რომ შეიძლება  ექიმი-ფსიქოლოგი გასული იყოს სოფლიდან დავერ მოხერხდეს მისი ნახვა.ამ შემთხვევაში ვიზიტი შედგება სკოლის ექიმთან.


პროექტის ხელმძღვანელი------------
პროექტის ბიუჯეტი: სკოლის ბაზაზე
პლიფჩატი
სკოლის ბაზაზე
პროექტორი
სკოლის ბაზაზე
თაბახები
სკოლის ბაზაზე
მარკერები
სკოლის ბაზაზე
ფერადი ფურცლები
სკოლის ბაზაზე
კომპიუტერი
სკოლის ბაზაზე
წებო
სკოლის ბაზაზე

სკოლის ბაზაზე




                                                            სამუშაო გეგმა

საპროექტო საქმიანობები



პასუხისმგებელი პირი
ვადები
სამუშაო გეგმის შემუშავება


მასწავლებელი,მოსწავლე
8 .11
ფილმის ყურება და დისკუსია


მოსწავლეები,მასწავლებელი
11.11
ჯგუპებად დაყოფა და დავალებების გადანაწილება
მოსწავლეები’მასწავლებელი
12.11
იმფორმაციის მოძიება ინტერნეტის საშუალებით
მოსწავლეები,
12.11
სკოლის მიმდებარე ტერიტორიაზე მცხოვრები ხალხის გამოკითხვა
მოსწავლეები
12.11
ფსიქოლოგთან შეხვედრა


მოსწავლეები
13.11
მოძიებული საკითხების ერთმანეთზე გაცნობა და მოკლე პრეზენტაცია

მოსწავლეები
18.11
ინფორმაციის დახარისხება და პრეზენტაციისთვის მზადება
მოსწავლეები
18.11

პრეზენტაცია
მოსწავლეები
19.11

                                                                   შეფასება
პროექტის შუალედური და საბოლოო შეფასება

მონიტორინგი /შეფასება
ვის მიერ
როდის
რა კრიტერიუმებით
პირველი შუალედური მონიტორინგი
მასწავლებელი,მოსწავლეები
11.11
პროექტის მიმდინარეობის პროცესში მოსწავლეებზე დაკვირვების ცხრილი
მეორე შუალედური მონიტორინგი
მასწავლებელი
12.11

პროექტის მიმდინარეობის მონიტორინგის სქემა
საბოლოო შეფასება
მოსწავლეები,მასწავლებელი
19.11
პრეზენტაცია,



პროექტის მიმდინარეობის მონიტორინგი
პროექტის მონიტორინგისთვის საჭირო საქმიანობები
მონიტორინგის ინდიკატორები
თარიღი
ვამოწმებთ მოსწავლეების მიერ მოძიებული იმფორმაციის სანდოობას
ვამოწმებთ მოძიებული იმფორმაციის ინტერნეტსაიტის სანდოობას
12.11
ვამოწწმებთ პროექტის მიმდინარეობის შესაბამისობას თემასთან
მათ მიერ მოძიებულ იმფორმაციას ვაკავშირებთ თემასთან და ვუკეთებთ ანალიზს
13.11
შედგა თუ არა ჯგუფის წევრებს შორის თანამშრომლობა
ვაკეთებთ ანონიმურ გამოკითხვას ჯგუფის წევრებს შორის
13.11
ართმევენ თუ არა დაკისრებულ მოვალეობებს თავს
ვაკვირდებით მოსწავლეებს რამდენად ართმევენ თავს დაკისრებულ მოვალეობებს
18.11
იცავენ თუ არა დროის ლიმიტს
ვამოწმებთ პროექტის გეგმაში გაწერილ დროის ლიმიტს
19.11



პროექტის მონიტორინგი და შეფასება
მოსწავლეთა შფასების ცხრილი
#
კრიტერიუმები
ყოველთვის
ხშირად
არასოდეს
1
შედგა თუ არა ჯგუფის წევრებს შორის თანამშრომლიბა




2
არიან თუ არა მოტივირებულნი





3
მოსწავლე მზად არის შეიტანოს წვლილი ჯგუფის მუშაობაში და მოამარაგოს ჯგუფი გამოსადეგი იდეებით



4
მოსწავლე პატივს სცემს სხვის
აზრს,ურთიერთშეთანხმებულად მუშაობს




5
გუნდი მოტივირებული და კრეატიულია





პროექტის განხორციელების პროცესი
მოსწავლეზე დაკვირვების ცხრილი
დაკვირვების საგანი
კომენტარები

შედგა თუ არა თანამშრომლობა ჯგუფში



იყვნენ თუ არა მოსწავლეები მოტივირებულნი და რამ განაპირობა მოტივაცია

ჰქონდა თუ არა მათ შეხვედრებსპროექტის განხორციელებისას სისტემატური და საქმიანი ხასიათი

იყვნენ თუ არა ჯგუფში პასიური მოსწავლეები და რა იყო მათი პასიურობის მიზეზი.იმოქმედა თუ არა პროექტის განხორციელების პროცესმა მათ მოსწრებაზე




No comments:

Post a Comment